Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2021/22

Serdecznie zapraszam na uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2021/22, która odbędzie się 1 września (środa)!

W związku z pandemią będą obowiązywały następujące podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  1. uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły i rodzice  (opiekunowie) muszą  zasłaniać nos i usta maseczką wewnątrz budynku szkoły, dezynfekować ręce podczas wchodzenia do szkoły, zachowywać dystans;
  2. ograniczamy liczebność zgromadzeń jak poniżej:

–  uczniowi kl. 0-4 może towarzyszyć tylko 1 rodzic albo inny opiekun;

– uczniom kl. 5-8 i PALO nie mogą towarzyszyć rodzice lub inni opiekunowie,

– uroczystości będą się odbywały z jednoczesnym udziałem ograniczonej liczby klas – jak poniżej:

GODZINA KLASA Miejsce
8.00 0, 1 Sala gimnastyczna.
9.00 2
10.00 3
11.00 4
12.00 5,6
13.00 7,8
14.00 PALO

W zależności od sytuacji epidemicznej powyższe zasady mogą ulec zmianie. Uprzejmie zatem proszę o sprawdzenie 27 sierpnia na szkolnej stronie internetowej aktualnej organizacji uroczystości.

Tymczasem życzę pogodnych, bezpiecznych i beztroskich wakacji!

Kazimierz Stankiewicz

Dyrektor szkół

Czytaj więcej

Egzamin FCE

Egzaminy Cambridge są dobrze znane na całym świecie i uznawane przez szkoły, uniwersytety oraz pracodawców z sektora prywatnego i publicznego we wszystkich krajach anglojęzycznych.
Egzamin FCE pokazuje, że zna się angielski wystarczająco dobrze, by pracować lub studiować w anglojęzycznym środowisku. 25 czerwca w naszej szkole odbył się egzamin FCE w którym uczestniczyło 21 uczniów z klas 7-8 oraz liceum. Trzymamy kciuki za dobre wyniki.

Julita Węgrzyn

Czytaj więcej

Our neighbourhood

The Our Neighborhood project introduces students to structured ways of thinking and expressing ideas about the people, places and things that matter most to them. The lessons were built on the information and experiences that the students already have about the culture around them.

PIASECZNO

Konstancin-Jeziorna
English teachers
Czytaj więcej

Zajęcia laboratoryjne

Na zajęciach z chemii uczniowie klas drugich przygotowują się do matury. Jednym z najczęściej umieszczanych pytań w arkuszu egzaminacyjnym są reakcje chemiczne z nadmanganianem VII potasu. Przećwiczyliśmy je z naszymi uczniami w praktyce. Poniżej zdjęcia i film z eksperymentu chemicznego popularnie nazywanego przez uczniów LOKOMOTYWA.

Czytaj więcej

Wyniki rekrutacji do projektu POLSKA I FRANCJA…

WYNIKI REKRUTACJI UCZNIÓW PALO

 DO PROJEKTU

„POLSKA I FRANCJA – JEDNOŚĆ I WIELOŚĆ KULTUR EUROPEJSKICH”

PO WER FRSE

            Dziękujemy wszystkim uczniom PALO, którzy wyrazili wolę wzięcia udziału w projekcie „Polska i Francja – jedność i wielość kultur europejskich”.

Ponieważ w projekcie mamy 17 miejsc, poniżej publikujemy pełną listę rankingową:

– uczniów zakwalifikowanych (17 najwyższych wyników);

– uczniów na liście rezerwowej (z punktacją 5,87 i niższą).

 

Prosimy wszystkich uczniów, którzy nadal są zainteresowani udziałem w projekcie (również tych z listy rezerwowej), o odczytanie wiadomości, którą otrzymacie dziś na Librusie.

Będzie ona zawierała Wasz kod (do odczytania poniższej listy rankingowej) oraz listę dokumentów, które należy nam dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie 1 lipca.

Niedostarczenie dokumentacji w terminie jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie, który zaproponujemy wówczas kolejnej osobie z listy rezerwowej, od której do 1 lipca otrzymamy dokumenty.

 

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji:

p.podemski@szkolamarzen.pl

s.polakowski@szkolamarzen.pl

KOD UCZNIA SUMA PUNKTÓW
29. 7,1
7. 7,01
20. 6,73
25. 6,72
8. 6,66
6. 6,64
13. 6,56
23. 6,5
12. 6,43
2. 6,33
3. 6,33
14. 6,3
1. 6,29
9. 6,07
17. 6,07
15. 5,97
4. 5,93
33. 5,87
19. 5,68
27. 5,66
18. 5,55
10. 5,46
16. 5,46
30. 5,46
11. 5,35
24. 5,18
31. 5,17
26. 5,14
5. 5,07
21. 5,03
28. 5
32. 4,9
22.

4,87

Czytaj więcej

Rusza rekrutacja licealistów do projektu POLSKA I FRANCJA…

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU

„POLSKA I FRANCJA – JEDNOŚĆ I WIELOŚĆ KULTUR EUROPEJSKICH”

W RAMACH PROGRAMU „PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW”

FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI

 

W czwartek, 17 czerwca, rozpoczynamy rekrutację uczniów PALO chętnych do wzięcia udziału w naszym projekcie międzynarodowym. Przypominamy wszystkim, że jest to finansowany ze środków unijnych PROJEKT, a nie darmowa wycieczka, a zatem udział w nim wiąże się ze zobowiązaniem do wykonania określonych zadań.

Co oferujemy?

  1. udział w polsko-francuskim projekcie edukacyjnym i ciekawą przygodę intelektualną;
  2. wyjazd do Paryża w terminie 19-25 września 2021 r. w grupie 17 uczniów i 3 nauczycieli;
  3. obserwowanie lekcji i życia szkolnego w paryskim liceum, a także uczestnictwo we wspólnych warsztatach polsko-francuskich związanych z tematyką projektu;
  4. spacery tematyczne po Paryżu (m.in. Dzielnica Łacińska, Sorbona, Pola Elizejskie, Łuk Triumfalny) i wizyty w miejscach o pierwszorzędnym znaczeniu dla kultury francuskiej i europejskiej (m.in. Wersal, Luwr, Musée d’Orsay, Panteon, Grób Napoleona, Wieża Eiffla);
  5. pokrycie kosztów podróży, zakwaterowania, wyżywienia, transportu lokalnego, ubezpieczenia i wstępu do zwiedzanych obiektów.

 

Czego wymagamy?

  1. uczestnictwo w zajęciach przygotowujących merytorycznie (j. francuski, kultura Francji, j. angielski do celów projektowych) do wyjazdu w wymiarze 20 godzin we  wrześniu;
  2. aktywny udział w działaniach projektowych w celu rozwoju własnych kompetencji kulturowych, językowych, cyfrowych, społecznych, obywatelskich i biznesowych;
  3. realizacja pełnego programu pobytu w Paryżu (załącznik);
  4. aktywny udział w tworzeniu produktów końcowych projektu, które jesteśmy zobowiązani przedstawić do oceny sponsorowi;
  5. Unijny Certyfikat COVID (UCC) (“paszport covidowy”) ważny w dniu wylotu do Francji.

 

Rekrutacja uczestników projektu – w oparciu o ustalony z Samorządem Szkolnym Regulamin (załącznik) – nastąpi przez formularz online, do którego link wszyscy uczniowie PALO otrzymają jako wiadomość w Librusie i będą mogli wypełnić najpóźniej do środy, 23 czerwca, do godz. 10:00 (rano).

Powstanie lista podstawowa i rezerwowa (w razie czyjejś rezygnacji).

Od osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie będziemy wymagali dostarczenia
do 1 lipca kompletu niezbędnych danych i dokumentów (w wersji papierowej).

Czytaj więcej

Czas pandemii nie zatrzymał LUDZI PIÓRA! Nasza uczennica zajęła II miejsce w Konkursie Literackim!

I WARSZAWSKI KONKURS NA OPOWIADANIE SCIENCE FICTION INSPIROWANE TWÓRCZOŚCIĄ STANISŁAWA LEMA został rozstrzygnięty!

Do konkursu przystąpili uczniowie z warszawskich  szkół średnich. Opowiadania zostały ocenione przez członków jury w składzie: Wojciech Orliński (przewodniczący) –  znawca twórczości Stanisława Lema, Zbigniew Ślęzakowski – dyrektor XXII LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. José Martí, nauczyciele z XXII LO.

Z przyjemnością informuję, iż Zofia Marciniak, uczennica 2c PALO, uzyskała w powyższym konkursie  II miejsce za opowiadanie „Sześćdziesiąt minut”.

Poniżej początek opowiadania:

Sześćdziesiąt minut

-Następny! – rozległ się donośny głos pracownika Centrum Robotyki i Badań nad Czasoprzestrzenią. Z wymuszonym uśmiechem na ustach i w kolorowym uniformie z wielkim logo wyglądał bardziej jak operator karuzeli niż osoba zatrudniona w placówce naukowej. Mężczyzna zachęcająco wskazał ruchem głowy na sporej wielkości maszynę z wbudowanymi na całej powierzchni czujnikami. Wykonana z alotropowych nanorurek węglowych, matowoczarna konstrukcja wyglądała jak element futurystycznego statku kosmicznego.

 

Dla zainteresowanych i zaciekawionych „co będzie dalej…”podaję link: https://josemarti.pl/WJMP/index.php/2021/04/23/wyniki-konkursu-na-opowiadanie-sci-fi/

Wszyscy jesteśmy dumni z naszej laureatki!

Dorota Michasik Stępniak, polonistka

Czytaj więcej

Deszczowy wyjazd do Powsina

We wtorek  gdy wilgoć z nieba się lała

Młodzież PALO do Powsina się wybrała

I choć zapowiadał się dżdżysty dzień

Na deszczowe chmury rzucił się cień

To Słońce przesłoniło obłoki

Oświetlając soczyste widoki

Różnorodnej flory Ogrodu Botanicznego

Niejednego ekosystemu nam nieznanego

Po wędrówce pełnej rozmaitości

Ukazały się odmienne okoliczności

Do parku poszliśmy spacerem

Oj chciałoby się pojeździć rowerem

Lecz tutaj karty warcaby szachy

W minigolfa celne trafy

Na świeżym powietrzu jedzonko

I potem znowu chodzonko

Tak warto było wstać rano

Choć deszczową pogodę prognozowano

A w środę będzie wyzwanie

Gdyż czeka nas kajakowanie

Mariola Porada

Czytaj więcej

Sukces naszej uczennicy

W ubiegły weekend uczennica naszego liceum Katarzyna Krajewska wraz ze swoim zespołem SWAGG zdobyła tytuł Mistrzyni Polski w tańcu nowoczesnym w kategorii zespołów hip-hop dorosłych. W mistrzostwach organizowanych przez International Dance Organization startowało aż 11 zespołów z całej Polski.

Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki za jak najlepszy wynik Kasi i jej zespołu w Mistrzostwach Europy, które odbędą się jeszcze w w tym roku.

Czytaj więcej

PANDEMICZNY DZIEŃ EUROPY W PALO I KLASACH 8 SP

Jak co roku – pomimo pandemii, a nawet w związku z nią – obchodziliśmy na początku maja Dzień Europy, ustanowiony na pamiątkę Deklaracji Schumana jako kamienia milowego integracji europejskiej. Symbolicznie 9 maja to także pierwszy dzień pokoju w Europie, po zakończonej 8 maja 1945 r. II wojnie światowej. Tym razem wraz z licealistami świętowali także uczniowie klas 8 SP.

Naszą tradycją stało się wspólne odśpiewywanie z tej okazji hymnu Europy, czyli „Ody do radości”, w pięciu językach – po polsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku i angielsku, a więc we wszystkich językach nauczanych w naszej szkole. Tym razem wysłuchaliśmy archiwalnego nagrania z auli szkolnej z 9 maja 2018 r., a więc z czasów, kiedy mogliśmy być i działać wszyscy razem.

Głównym punktem programu była debata oksfordzka, w wykonaniu najstarszej klasy w szkole (2C), na temat: „Czy Unia Europejska dobrze poradziła sobie z pandemią?”. Przygotowani wcześniej uczniowie sprawnie przedstawiali i wzajemnie podważali swoje argumenty. Na koniec w głosowaniu zdalnym publiczność zdecydowała, że tym razem bardziej przekonujący byli eurosceptycy.

Mamy nadzieję, że następny Dzień Europy odbędzie się już normalnie w auli, poszczególne grupy językowe dadzą prawdziwy popis swych umiejętności wokalnych (co skwapliwie nagramy), a euroentuzjaści będą mieli okazję do debatanckiego rewanżu.

Czytaj więcej