Wyniki rekrutacji do projektu TAK DALEKO, TAK BLISKO. POLSKA I HISZPANIA JAKO RUBIEŻE EUROPY.

WYNIKI REKRUTACJI UCZNIÓW PALO

DO PROJEKTU

TAK DALEKO, TAK BLISKO. POLSKA I HISZPANIA JAKO RUBIEŻE EUROPY

PO WER FRSE

 

Dziękujemy wszystkim uczniom PALO, którzy wyrazili wolę wzięcia udziału w projekcie „Tak daleko, tak blisko. Polska i Hiszpania jako rubieże Europy”

Ponieważ w projekcie mamy 20 miejsc, poniżej publikujemy pełną listę rankingową:

– uczniów zakwalifikowanych (20 najwyższych wyników);

– uczniów na liście rezerwowej (z punktacją 4,47 i niższą).

Prosimy wszystkich uczniów, którzy nadal są zainteresowani udziałem w projekcie (również tych z listy rezerwowej), o odczytanie wiadomości, którą otrzymaliście w czwartek 8.09 na Librusie. Zawiera ona Wasz kod (do odczytania poniższej listy rankingowej), listę dokumentów, które należy nam dostarczyć w nieprzekraczalnym terminie 12 września oraz terminy obowiązkowych zajęć przygotowawczych.

Niedostarczenie dokumentacji w terminie jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w projekcie, który zaproponujemy wówczas kolejnej osobie z listy rezerwowej, od której do 12 września otrzymamy dokumenty.

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji:

p.podemski@szkolamarzen.pl

s.polakowski@szkolamarzen.pl

KOD UCZNIA SUMA PUNKTÓW
18 7,56
6 7,51
7 7,13
4 6,91
11 6,89
13 6,39
10 6,26
9 6,10
14 6,09
1 6,08
3 5,97
15 5,88
12 5,67
20 5,21
8 5,05
22 5,04
23 4,98
5 4,86
16 4,74
21 4,60
2 4,47
19 3,97
17 3,73

 

Czytaj więcej

Dzień otwarty SI-UK

Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów na tegoroczny Salon Maturzystów organizowany przez Perspektywy.

Data: 08-09.IX 2022 (8:30 – 15:00)
Wydarzenie: Salon Maturzystów, Warszawa
Goście: SI-UK Polska oraz Uniwersytet w Essex, Wielka Brytania
Miejsce: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (al. Niepodległości 162)
https://salonmaturzystow.pl/2022/

Równie gorąco zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w Dniu Otwartym z Uniwersytetem w Essex, UK, 10 września (sobota).
Uczniowie mogą zabukować indywidualną konsultację z przedstawicielką tego topowego brytyjskiego uniwersytetu.

Data: 10.IX.2022 (11:00 – 18:00)
Wydarzenie: SI-UK Dzień Otwarty z naszym gościem: Uniwersytet Essex Wielka Brytania
Miejsce: SI-UK Polska, biuro w Warszawie, Widok, Towers, Al. Jerozolimskie 44. 11th Floor, 00-024 Warszawa

Julita Węgrzyn

Czytaj więcej

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU

„TAK DALEKO, TAK BLISKO – POLSKA I HISZPANIA JAKO RUBIEŻE EUROPY”

W RAMACH PROGRAMU „PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW”

FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI

Już 1 września rozpoczynamy rekrutację uczniów PALO chętnych do wzięcia udziału w naszym kolejnym projekcie europejskim. Przypominamy wszystkim, że jest to finansowany ze środków unijnych PROJEKT, a nie darmowa wycieczka, a zatem udział w nim wiąże się ze zobowiązaniem do wykonania określonych zadań.

Co oferujemy?

  1. udział w polsko-hiszpańskim projekcie edukacyjnym i ciekawą przygodę intelektualną;
  2. wyjazd do Madrytu w terminie 25 września – 1 października 2022 r. w grupie 20 uczniów i 3 nauczycieli;
  3. obserwowanie lekcji i życia szkolnego w podmadryckim liceum, a także uczestnictwo we wspólnych warsztatach polsko-hiszpańskich związanych z tematyką projektu;
  4. spacery tematyczne po Madrycie i wizyty w miejscach o pierwszorzędnym znaczeniu dla kultury hiszpańskiej i europejskiej (m.in. Muzeum Prado, Escorial, katedra i Alcazar w Toledo);
  5. pokrycie kosztów podróży, zakwaterowania, wyżywienia, transportu lokalnego, ubezpieczenia i wstępu do zwiedzanych obiektów.

Czego wymagamy?

  1. uczestnictwo w zajęciach przygotowujących merytorycznie (j. hiszpański, historia i kultura Hiszpanii, j. angielski do celów projektowych) do wyjazdu w łącznym wymiarze 20 godzin, w terminach 10, 17, 24 września;
  2. aktywny udział w działaniach projektowych w celu rozwoju własnych kompetencji kulturowych, językowych, cyfrowych, społecznych, obywatelskich i biznesowych;
  3. realizacja pełnego programu pobytu w Madrycie;
  4. aktywny udział w tworzeniu produktów końcowych projektu, które jesteśmy zobowiązani przedstawić do oceny sponsorowi.

 

Rekrutacja uczestników projektu – w oparciu o ustalony z Samorządem Szkolnym Regulamin (załącznik- REGULAMIN_REKRUTACJI_MADRYT) – nastąpi przez formularz online, do którego link wszyscy uczniowie PALO otrzymają jako wiadomość w Librusie i będą mogli wypełnić najpóźniej do czwartku, 8 września, do godz. 10:00 (rano).

Powstanie lista podstawowa osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz lista rezerwowa (w razie czyjejś rezygnacji).

O wynikach rekrutacji jej uczestnicy zostaną powiadomieni w Librusie najpóźniej w dniu 9 września (piątek).

Od osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie będziemy wymagali dostarczenia
do 13 września (wtorek) kompletu niezbędnych danych i dokumentów (w wersji papierowej).

 

ZAPRASZAMY!

 

Opiekunowie projektu:

Kamila Gądek-Kownacka

Piotr Podemski

Szymon Polakowski

Czytaj więcej

CAE exam results

We are pleased to announce that all 8th students have passed the CAE exam. Congratulations !

English teachers

Czytaj więcej

Podręczniki szkolne w roku 2022/23

Poniżej znajdą Państwo listę podręczników obowiązujących w naszej szkole w roku szkolnym 2022/23:

Szkolny zestaw podręczników kl 1 _PALO_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl 2._PALO_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl 3. PALO_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl 4. PALO_2022-23

Od kilku lat niektórzy Rodzice naszych uczniów korzystają z możliwości nabycia podręczników za pośrednictwem portalu:

https://bookland.com.pl/moje-podreczniki

Pomimo zasadniczo pozytywnych opinii nt. powyższej firmy ze strony Rodziców naszych uczniów, którzy byli jej klientami, należy zaznaczyć, iż nasza szkoła nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług świadczonych przez powyższą firmę. Kontakt do osoby opiekującej się naszymi szkołami – w razie ewentualnych pytań lub problemów: p.  Martyna Grząślewicz m.grzaslewicz@bookland.com.pl  601674509.

Czytaj więcej

EUROPA NASZA – OD MADRYTU DO HELSINEK!

Grupa nauczycieli PALO wróciła właśnie z wizyty przygotowawczej w Madrycie, w ramach realizowanego przez nas projektu „Tak daleko, tak blisko. Polska i Hiszpania jako rubieże Europy”. Poznaliśmy szkołę partnerską, dwujęzyczne liceum w Getafe, omówiliśmy zasady współpracy oraz sprawdziliśmy na miejscu warunki zakwaterowania i wyżywienia.

W ramach tego samego projektu grupą 20 uczniów i 3 nauczycieli wybierzemy się do Madrytu w terminie 25 września – 1 października 2022 r., aby wziąć udział we wspólnych zajęciach szkolnych z hiszpańskimi partnerami oraz poznać bliżej kulturę hiszpańską poprzez wizyty w najważniejszych dla niej miejscach (m.in. Prado, Escorial, Toledo). Decyzją sponsora w projekcie NIE MOGĄ wziąć udziału osoby, które skorzystały już z funduszy Programu PO WER w ramach naszego poprzedniego projektu – paryskiego.

Rekrutacja zainteresowanych udziałem w projekcie madryckim uczniów odbędzie się w dniach 1-8 września 2022 r. (przypomnimy!), a podstawowym kryterium będzie średnia ocen rocznych w roku szkolnym 2021/2022, przy czym będzie można uzyskać dodatkowe punkty za celującą lub bardzo dobrą ocenę z języka angielskiego, języka hiszpańskiego i historii oraz wzorową lub bardzo dobrą ocenę zachowania. Obowiązkowy element projektu stanowi również przygotowanie merytoryczne z języka hiszpańskiego, kultury i historii Hiszpanii oraz języka angielskiego do celów projektowych, które odbędzie się w trzy soboty – 10, 17 i 24 września, w łącznym wymiarze 20 godzin.

Równocześnie miło nam poinformować, że Narodowa Agencja Programu UE Erasmus+ przyznała nam również fundusze na przeprowadzenie kolejnego projektu, który będziemy realizowali w PALO w nowym roku szkolnym, pod hasłem: „Dwujęzyczność drogą do edukacji przyszłości”. Będzie on składał się z 2 modułów:

– szkoleń dla nauczycieli w zakresie edukacji dwujęzycznej, w wybranych krajach europejskich;

– wizyty grupy 20 uczniów i 3 nauczycieli w szkole partnerskiej w Turku, w Finlandii.

Tym razem będziemy starali się zgłębić sekrety globalnego sukcesu fińskiego modelu edukacji, by potem urządzić sobie (choć częściowo) Turku w Piaseczne. Bliższe informacje podamy na początku nowego roku szkolnego, ale już teraz wiadomo, że w projekcie fińskim BĘDĄ MOGŁY brać udział również osoby, które uczestniczyły wcześniej w projektach paryskim i madryckim (inne źródło finansowania – Erasmus+, a nie PO WER).

Zapraszamy naszych uczniów do wspólnego poznawania Europy!

 

 

Czytaj więcej

STRRRASZNIE FAJNY WYJAZD EDUKACYJNY DO WŁOCH

W dniach 22-28 maja grupa uczniów i nauczycieli PALO wzięła udział w wyjeździe edukacyjnym pod hasłem „Prawdziwe Włochy” na trasie pomiędzy Neapolem a Rzymem. Po skorzystaniu z dobrodziejstw niemieckiej precyzji (lot Lufthansą z przesiadką w Monachium) przyszedł czas na włoski temperament. Już pierwszego dnia zakosztowaliśmy pizzy i makaronu, owoców morza oraz kąpieli w błękicie Morza Tyrreńskiego u stóp ruin willi oraz posągu cesarza Nerona w Anzio. Pod wieczór włoski autokar z firmy „Emozioni in Viaggio” (a emocji podczas tego wyjazdu było rzeczywiście niemało!) dowiózł nas bezpiecznie do ośrodka zakwaterowania z imponującym widokiem na Zatokę Neapolitańską i Wezuwiusza.

Tym właśnie tropem ruszyliśmy w drugim dniu wyjazdu. Po przyjęciu – jak żartowali niektórzy – propozycji nie do odrzucenia ze strony neapolitańskiej mafii, która zaoferowała nam usługi doświadczonego kierowcy i dopuszczonego do ruchu po wąskiej drodze autokaru, znaleźliśmy się na zboczu Wezuwiusza, do którego krateru dotarliśmy po wspinaczce górskim szlakiem, skąd rozpościerał się tym razem widok w dół – na Neapol i zatokę. Dzięki tej wędrówce szybko i smacznie minął nam czas wolny na obiad w Pompejach, a potem ruszyliśmy na zwiedzanie z przewodniczkami ruin miasta zniszczonego przez erupcję podziwianego chwilę wcześniej wulkanu. Nie będziemy tu pisać, kto zgubił bilet do Pompejów dla całej grupy, ale istotne jest to, że Pani Hania przegadała Włochów i załatwiła bezpłatnie nowy.

Wtorek – trzeci dzień wyjazdu – zapowiadał się niewinnie jako czas na rekreację. Autokarem prowadzonym przez naszego sympatycznego włoskiego kierowcę, Pietro, dotarliśmy do portu w sławnym z cytryn i pomarańczy miasteczku Sorrento. Po krótkim rejsie znaleźliśmy się na, stanowiącej dla Włochów symbol luksusu, słynnej wyspie Capri i… zaczęły się schody. Schody te prowadziły do centrum miasteczka, a dalej – do starożytnej willi cesarza Tyberiusza, Villa Jovis, z której rozpościerała się niezapomniana panorama na lazurowe morze. Niestety nasza kondycja została we włoskim słońcu wystawiona na trudny test, a na twarzach części wycieczkowiczów zaczęły się ukazywać objawy szoku i przerażenia. Nagrodą dla wszystkich była beztroska kąpiel przy kamienistej plaży nieopodal portu Capri oraz degustacja pasującej do tych warunków włoskiej granity. Dla dopełnienia miejscowego klimatu po drodze słuchaliśmy tradycyjnych pieśni neapolitańskich i nie było to tylko „O sole mio”.

Czwarty dzień wyjazdu oznaczał konieczność pożegnania się z naszymi przemiłymi gospodyniami z Castellammare (czyli Zamku nad Morzem). Przemierzając bojowy szlak aliantów z czasów II wojny światowej – od Neapolu, przez Monte Cassino, do Rzymu, po zjeździe z autostrady, słuchając pieśni o czerwonych makach, pięliśmy się stromą i kręta drogą ku klasztorowi św. Benedykta oraz polskiemu cmentarzowi wojennemu z grobami żołnierzy generała Andersa. Po dokładnym zwiedzeniu z przewodnikiem klasztoru i chwili refleksji na cmentarzu zapaliliśmy symboliczny znicz jako wyraz naszej pamięci o tym miejscu i jego bohaterach. Na ostatnim odcinku drogi do Rzymu słuchaliśmy sobie współczesnych włoskich piosenek rozrywkowych, nagrodzonych na słynnych festiwalach w San Remo.

Czwartek okazał się z wielu względów najtrudniejszym dniem całego wyjazdu. Wszystko szło zgodnie z planem, jak długo pozostawaliśmy w kręgu zabytków starożytności (Circus Maximus, Koloseum, Forum Romanum, Kapitol). Gdy jednak weszliśmy na najbardziej ruchliwy rzymski plac, Piazza Venezia, okazało się, że… licho nie śpi. Ci, którzy mieli bliższe kontakty z włoską służbą zdrowia, tym bardziej przekonali się jednak, że Włosi są życzliwi i chętni do bezinteresownej pomocy, choć nie zawsze łatwi w komunikacji w języku angielskim. Rozgrzane rzymskim słońcem emocje i ciała uległy schłodzeniu we wczesnochrześcijańskich Katakumbach św. Kaliksta, po czym już na spokojnie wstąpiliśmy do Kościoła Quo vadis, w którym Henryk Sienkiewicz znalazł kiedyś inspirację do napisania swej docenionej na całym świecie powieści.

Przedostatni dzień wyjazdu stał pod znakiem wizyty w innym jeszcze państwie, czyli Watykanie. Jak uczniowie wywiązali się z grupowego zadania w Muzeach Watykańskich, można zobaczyć poniżej. Następnie – po przerwie na obiad i zakup pamiątek – już wszyscy razem ruszyliśmy na zwiedzanie najważniejszego kościoła na świecie oraz arcydzieła architektury renesansu i baroku – papieskiej Bazyliki św. Piotra oraz grot watykańskich. Obok zachwytów nad dziełami sztuki autorstwa takich mistrzów jak Michał Anioł i Bernini, znalazł się również czas na chwilę zadumy przy grobie Jana Pawła II. Późnym popołudniem – zamiast zgodnie z planem jechać na wypoczynek na plaży w Ostii – grupą najbardziej zmotywowanych uczestników wyjazdu ruszyliśmy na spacer po słynnych placach Rzymu (Piazza Navona, Panteon, Fontanna di Trevi, Hiszpańskie Schody), o których uczniowie mieli przygotowane do wygłoszenia referaty. Wsiadając po raz ostatni do metra w drodze na kolację, mieliśmy poczucie dobrze spełnionego obowiązku, pełnej realizacji programu i ogromu wrażeń tego dnia.

W sobotę mieliśmy już wracać do domu, jednak po śniadaniu wybraliśmy się wraz z tymi, którym nie dość jeszcze było coraz mocniejszego rzymskiego słońca, na spacer po – znajdującej się nieopodal hotelu – faszystowskiej dzielnicy EUR, łączącej antyczne tradycje (neoklasycyzm) z pędem ku nowoczesności (modernizm), ze słynnym Kwadratowym Koloseum, zbudowanym ponoć według pomysłu samego Mussoliniego jako wyraz jedności, dyscypliny i potęgi totalitarnego reżimu. Ten ostatni wątek stanowił już zapowiedź kierunku naszej kolejnej podróży – tematem totalitaryzmu i jego architektury zajmiemy się bliżej podczas zaplanowanej na wrzesień wyprawy do Berlina! Wieczorem bez przeszkód, z przesiadką w Monachium, dotarliśmy na Lotnisko Chopina w Warszawie.

O naszym zeszłorocznym wyjeździe edukacyjnym do Paryża jeden z tegorocznych maturzystów napisał: „Z zaciekłością równą armii Napoleona maszerowaliśmy od jednej atrakcji turystycznej do drugiej”. Nieco podobnie w jednej z zamieszczonych poniżej fotorelacji (powstałych na gorąco, jako pamiętniki z pola bitwy) wyraził się uczestnik naszej włoskiej eskapady: „Obolali [od długich marszów] i spaleni [słońcem Italii], lecz przepełnieni wiedzą, zakończyliśmy ten udany projekt Rzym-Neapol w deszczowej Warszawie”.

 

FOTORELACJE UCZNIÓW

Aleksander

Adrian

Antonina

Daria

Hanna

Jakub

Jakub

Ksawery

Michał

Maria

Maja

Olaf

Olgierd

Paweł

 

PROJEKTY GRUPOWE Z MUZEÓW WATYKAŃSKICH

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 1

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 2

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 3

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 4

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 5

MUZEA WATYKAŃSKIE – GR. 6

 

Piotr Podemski

Czytaj więcej

1A i 2A wyjazd edukacyjno-integracyjny

Pod koniec czerwca uczniowie klas 1 i 2A wzięli udział w wyjeździe edukacyjno-integracyjnym, zwiedziliśmy między innymi Krakowów z przewodnikiem. Na początek Wzgórze Wawelskie: dziedzińce, Katedra, następnie Plac Matejki: Pomnik Grunwaldzki, Akademia Sztuk Pięknych. Oglądaliśmy także mury obronne miasta: Barbakan, Brama Floriańska. Spacer zakończyliśmy na Rynku Głównym a tam zobaczyliśmy Sukiennice oraz Wieżę Ratuszową. Następnie udaliśmy się do Kopalni Soli “Wieliczka”. Następnego dnia uczniowie skorzystali z atrakcji parku rozrywki Energylandii w Zatorze. Na uczniów czekały prawdziwe wyzwania – pełne adrenaliny i szalonych przygód!

Julita Węgrzyn, Mariola Porada

Czytaj więcej

Mistrzowie drążka

Dobiegły końca I Mistrzostwa Szkół Sapientii sp. z o.o. w podciąganiu się na drążku.

W zawodach wzięło udział 36 zawodniczek i zawodników. Zwyciężył Antoni Kalinowski z klasy 7c z naszej szkoły w Piasecznie, który podciągnął się aż 22 razy, wyprzedzając zaledwie o jedno podciągnięcie Pana Szymona Polakowskiego, nauczyciela j. angielskiego.

20 razy podciągnęli się Iga Palczewska z kl 4a z naszej szkoły w Jazgarzewszczyźnie i Miłosz Łoś z klasy 8d ze szkoły w Piasecznie. Bardzo dobrym wynikiem 15 podciągnięć zakończył rywalizację Pan Dyrektor Kazimierz Stankiewicz.

Mam nadzieję, że 2. edycja mistrzostw będzie stała na równie wysokim poziomie.

Czytaj więcej

Egzamin CAE

W czerwcu 10 uczniów z naszego liceum będzie zdawało egzamin językowy na poziomie C1.

Julita Węgrzyn

Czytaj więcej