JAK ORGANIZUJEMY KSZTAŁCENIE?

1. Profile

Uczniowie PALO w danym oddziale mają do wyboru trzy profile:

a. przyrodniczy-medyczny,
b. humanistyczno-prawniczy,
c. ekonomiczno-informatyczny.

W ramach tych profili przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym wybrane zostały pod kątem wyboru studiów wyższych – np.: medycyny, fizjoterapii, prawa i administracji, kierunków ekonomicznych. Wyjątkiem jest j. angielski – lekcje na poziomie rozszerzonym mają wszyscy uczniowie, nawet jeśli nie przystępują do egzaminu maturalnego na tym poziomie.

Wyboru profilu dokonuje się przed rozpoczęciem nauki w PALO. Po I klasie profil można zmienić.

Możliwe jest wprowadzenie dodatkowego profilu, uzależnione jednak to jest od zgody organu prowadzącego szkołę (co z kolei może być warunkowane liczbą osób nim zainteresowanych).

Poniżej można zapoznać się ze szkolnymi planami nauczania, czyli siatką godzin:

Szkolny plan nauczania – 4-letnie LO dla absolwentów 8-letniej szkoły podstawowej:

Szkolny plan nauczania

Szkolny plan nauczania – 3-letnie LO dla absolwentów gimnazjum:

Szkolny plan nauczania

Szkolny plan nauczania może ulec nieznacznym zmianom – w zależności m. in. od opinii nauczycieli, potrzeb i możliwości uczniów czy ewentualnych zmian zasad rekrutacji na uczelnie wyższe.

2. Języki obce

Uczniowie uczą się 2 j. obcych:
- j. angielskiego, który jest obowiązkowy,
- jednego języka do wyboru: hiszpańskiego, niemieckiego lub francuskiego.

Bez względu na wybrany profil, uczniowie mają lekcje j. angielskiego nie tylko na poziomie podstawowym, ale również rozszerzonym. Dodatkowo w ramach każdego profilu odbywają się zajęcia z native speakerem j. angielskiego, na wybranych zaś lekcjach (np. historia, wos, biologia) są elementy nauczania dwujęzycznego (w j. angielskim).

3. Liczebność klas/grup

Oddział („klasa”) liczy do 18 uczniów.

Zajęcia mogą być organizowane w ramach oddziału lub w grupach międzyoddziałowych. W każdym z tych przypadków liczba uczniów nie przekracza 18. Wyjątkiem są lekcje j. angielskiego oraz II j. obcego, na których w grupie maksymalnie może być 12 uczniów, oraz lekcje wf (do 25 uczniów).

Niektóre zajęcia mogą być realizowane nie w systemie klasowo-lekcyjnym, np. warsztaty coaching kariery, prowadzone przez pracownika naukowego Uniwersytetu – Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, są zblokowane w wyznaczone z góry dni.