It’s my birthday!

Ostatnio, na lekcji języka angielskiego, uczniowie klas 2 mieli niepowtarzalną okazję zaplanować swoje wymarzone przyjęcie urodzinowe. Uczniowie samodzielnie stworzyli własne menu, jednocześnie powtarzając słowa z niedawno omawianego rozdziału: pastries, sweets, chocolate oraz cake. Następnie, dzieci miały za zadanie narysować i pokolorować pyszny tort urodzinowy, by finalnie napisać zaproszenie skierowane specjalnie do swoich kolegów i koleżanek z klasy. Wszyscy z zacięciem podeszli do zadania, by przyjęcie urodzinowe na pewno się udało.

Magdalena Orzełowska

Czytaj więcej

Heartfelt Verses – konkurs poezji w języku angielskim klasy 1 i 3

Uczniowie klas 1 i 3 wzięli udział w konkursie poezji w języku angielskim. Głównymi celami konkursu było zainteresowanie uczniów poezją anglojęzyczną, doskonalenie umiejętności recytatorskich i językowych oraz zachęcanie uczniów do prezentacji swoich umiejętności przed publicznością.
W finale reprezentanci klas pięknie zaprezentowali swoje wiersze. Było ciekawie, kolorowo i śmiesznie. Wszyscy byli doskonale przygotowanie i pokazali się z jak najlepszej strony prezentując przy tym stworzone przez siebie rekwizyty.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia relacji z konkursu!

Ewa Tomaszewska
Magdalena Materek-Jabłońska

Czytaj więcej

Zajęcia kulinarne

W tym tygodniu uczniowie z koła kulinarnego Fiki-miki smakołyki przygotowali szybkie, smaczne przekąski. Uczyliśmy się jak zrobić koreczki z żółtego sera, kabanosów, pomidorków koktajlowych, oliwek, ogórków. Każdy przygotowywał swoje ulubione zestawy koreczków korzystając z wcześniej przygotowanych przez dzieci składników. Pomysł na przekąskę bardzo przypadł małym kucharzom do gustu.
Agnieszka Karwasz
Czytaj więcej

Rękodzieło

Podczas zajęć Rękodzieła uczniowie korzystają z różnorodnego materiału plastycznego. Zajęcia te, oparte głównie na pracy manualnej, pomagają dzieciom rozwijać myślenie twórcze, wyobraźnię przestrzenną i spostrzeganie. Aktywność ta ułatwia też zapamiętywanie, uczy estetyki, cierpliwości i dokładności. To doskonały czas na integrację z dziećmi z innych klas oraz stworzenie pięknego dzieła. Niech sztuka mówi sama za siebie – fotorelacja poniżej.

Sylwia Przywara

Czytaj więcej

Bal karnawałowy

Tegoroczny bal karnawałowy przebiegł w bajkowej atmosferze, ponieważ tematem był Magiczny Świat Bajek. Podczas zabawy wszystkie dzieci tańczyły w rytm znanych i lubianych utworów. Uczniowie z zaangażowaniem brali udział w konkursach i uczyli się nowych układów tanecznych pod okiem wytrawnych instruktorów: Czerwonego Kapturka i DJ Goofiego, czyli pani Aldony i pani Agnieszki. Jak na prawdziwy bal karnawałowy przystało nie zabrakło pięknych strojów z różnych bajek i filmów. Na imprezie pojawiły się między innymi takie postacie jak: Wednesday, Harry Potter, Lilo i Stich, żołnierze ze Star Wars, smoki, księżniczki, Minionki, a nawet Różowa Pantera i Kapitan Ameryka.
Już nie możemy się doczekać, co będzie tematem przewodnim za rok!

Agnieszka Czernikowska

Czytaj więcej

Termometry

Najłatwiej uczymy się poprzez działanie. Wiedzą o tym doskonale uczniowie klas pierwszych, którzy ucząc się posługiwania termometrem, odczytywaniem i zapisywaniem jego wskazań oraz zaznaczaniem podanej temperatury, wykonali własny termometr demonstracyjny zgodnie z podaną instrukcją. Po skończonej pracy z chęcią ćwiczyli na własnych termometrach. Dodatkowym utrwaleniem poznanych wiadomości była gra matematyczna ,,Ile stopni?”, w której uczniowie pracowali w zespołach losując kartoniki z podaną temperaturą i ustawiając ją na swoich termometrach.

Sylwia Przyborowska

Czytaj więcej

Temat: Laboratorium małego chemika – pływające jajka

Odwieczny problem – co było pierwsze, jajko czy kura? – tym razem został odłożony na bok. Zajęliśmy się ciekawszym zagadnieniem – czy jajko potrafi pływać?

Postanowiliśmy sprawdzić w:
– czystej wodzie,
– lekko słonej wodzie,
– słonej wodzie,
– bardzo słonej wodzie😉

Laboranci przygotowali roztwory soli w wodzie i w kolejnych zanurzyli jajka.
Jajko potrafi pływać!
Potrzebuje jednak  około pięciu łyżeczek soli na pół litra wody, czyli stężenia odpowiadającego zasoleniu Morza Martwego😉

Czytaj więcej

Historia mojej rodziny- moje drzewo genealogiczne

Genealogia to jedna z nauk pomocniczych historii, zajmująca się badaniem więzi rodzinnych między ludźmi na bazie zachodzącego między nimi pokrewieństwa i powinowactwa.
W tym roku szkolnym w związku z omawianymi tematami dotyczącymi rodziny, klasy drugie wcieliły się w rolę genealogów i przygotowały drzewa genealogiczne swojej rodziny. Celem tego działania była integracja rodzin, promowanie wspólnego spędzania czasu wolnego, zainteresowanie historią swojej rodziny i poznanie jej losów.
Podczas lekcji uczniowie prezentowali swoje drzewa genealogiczne i opowiadali historię, ciekawostki związane z ich przodkami. Była to niezwykle ciekawa lekcja, która zakończyła się piękną wystawą prac.

Agnieszka Czernikowska

Czytaj więcej

Ścieżka opowieści do lektury ,,Brzydkie kaczątko”

Uczniowie klas 1 przygotowali ścieżkę opowieści do lektury ,,Brzydkie kaczątko”. Podzieleni na tyle grup, ile punktów planu wydarzeń wykonali ilustrację do innego punktu. Następnie ułożyli je na dywanie w odpowiedniej kolejności.  Każda grupa po skończeniu pracy przechodziła po ścieżce, mijając kolejne ilustracje opowiadała historię brzydkiego kaczątka. Dzieci wspólnie próbowały ustalić morał baśni, ocenić postępowanie jej bohaterów, przy czym zgodnie ze sobą współpracowali.

 Sylwia Przyborowska

Czytaj więcej

Walentynki w klasach 0-3

Walentynki to dzień miłości i przyjaźni. Dla uczniów naszej szkoły ten dzień stał się okazją do wspólnej zabawy i pokazania, jak dobrze i wesoło jest nam razem. Celem tego wydarzenia było zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom poprzez miłe słowo, prezencik lub wierszyk z dedykacją. Już od samego rana po szkole kursowała ekipa z MSU z pocztą walentynkową, która zadbała o to, aby wszystkie walentynkowe serduszka, liściki i słodkości dotarły do adresata. Wśród społeczności szkolnej królował tego dnia kolor czerwony i dopisywał wspaniały humor.

Agnieszka Czernikowska

Czytaj więcej

Ruch tu jak w ulu

Klasy 1-sze pracowały pięknie nad projektem o pszczołach i ich życiu w ulu. Praca plastyczna, w której zastosowaliśmy stemplowanie folią bąbelkową przyniosła świetne efekty. Plasterki miodu i latające wokół nich pszczółki to prawdziwe małe dzieła sztuki.
Teraz kiedy wystawa prac ozdabia nasz korytarz prawie słychać ich bzyczenie.
Brawo dzieciaki!
Wasza Pani Małgosia od plastyki.
Czytaj więcej

Ekochemia

🩷 Na walentynkową Ekochemię przewidziałam chwilowe odejście od trudnych i brudnych tematów chemicznych.

Zaplanowałam reakcję zobojętniania okraszoną wskaźnikiem specyficznym.

Do zakroplonej fenoloftaleiną rozcieńczonej wody wapiennej Marysia dodawała porcjami rozcieńczony kwas cytrynowy aż do zniknięcia koloru malinowego.
Po chwili zastanawiania się nad magią znikania, dodawała kolejną porcję wody wapiennej i odkrywała powrót “malinki” w roztworze. Skoro kolor wrócił, to warto było sprawdzić czy znowu zniknie po dodaniu kwasu cytrynowego. i Tak sobie sprawdziła -kilka, kilkanaście razy;-)

Marysia obserwowała reakcję zobojętniania zasady kwasem w obecności fenoloftaleiny.
Ja obserwowałam reakcje uczennicy klasy trzeciej i słuchałam jej komentarzy podczas pracy.🩷
Warto pozwolić sobie na wprowadzanie trudnych zagadnień w klasach młodszych, to działa, w wiedza wchłonięta podczas zabawy zostaje.🩷

Jedynie żal, że sezon na róż i magię zbiegł się w czasie szczytu sezonu chorobowego☹️

Na koniec sprawdziłyśmy, czy wulkan z różową (!) lawą wybuchnie?
Wybuchł! 🩷🩷🩷

Czytaj więcej
Najnowsze komentarze
    Archiwa