Uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego

Serdecznie zapraszamy 1 września na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/23 według następującego harmonogramu:

kl. 0-3- godz. 8.15

kl. 4-6- godz. 10.00

kl. 7-8- godz. 11.00

Podręczniki szkolne w roku 2022/23

Poniżej znajdą Państwo listę podręczników obowiązujących w naszej szkole w roku szkolnym 2022/23:

Szkolny zestaw_podręczników kl. 0-3_PSP72 w Piasecznie_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl. 4_PSP 72 w Piasecznie_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl. 5_PSP 72 w Piasecznie_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl. 6_PSP 72 w Piasecznie_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl. 7_PSP 72 w Piasecznie_2022-23

Szkolny zestaw podręczników kl. 8_PSP 72 w Piasecznie_2022-23

Od kilku lat niektórzy Rodzice naszych uczniów korzystają z możliwości nabycia podręczników za pośrednictwem portalu:

Pomimo zasadniczo pozytywnych opinii nt. powyższej firmy ze strony Rodziców naszych uczniów, którzy byli jej klientami, należy zaznaczyć, iż nasza szkoła nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług świadczonych przez powyższą firmę. Kontakt do osoby opiekującej się naszymi szkołami – w razie ewentualnych pytań lub problemów: p.  Martyna Grząślewicz m.grzaslewicz@bookland.com.pl  601674509.

ZAKOŃCZENIE ROKU KLAS ÓSMYCH

23 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie roku klas ósmych. Uczniowie klas ósmych przedstawili program artystyczny, w którym zaprezentowali swoje talenty muzyczne, taneczne i aktorskie. Podczas oficjalnej części uroczystości najlepsi absolwenci oraz laureaci konkursów otrzymali statuetki i nagrody z rąk Pana Dyrektora. Na zakończenie wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowy upominek i rozeszli się do klas na ostatnie spotkanie z wychowawcami.
Wszystkim Absolwentom życzymy powodzenia w dalszej edukacji. Liczymy na to, że będziecie nas odwiedzać.

WARSZTATY PIERWSZEJ POMOCY

Życie ludzkie jest bezcenne, dlatego każdy z nas powinien znać zasady udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach zagrożenia. W ostatnich dniach nauki w bieżącym roku szkolnym klasy 5 zostały zaproszone na warsztaty pierwszej pomocy przedmedycznej. Celem szkolenia było nabycie wiedzy i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia. Uczniowie mieli szansę poznać zasady postępowania w sytuacji zatrzymania krążenia, resuscytacji krążeniowo-oddechowej, obsługi AED oraz dowiedzieć się, w jaki sposób używa się środków służących do opatrywania ran. Jest to niezwykle ważna umiejętność, szczególnie że wakacje przed nami…

Dorota Strzyżewska

WIECZÓR BIOLOGÓW

W ostatni wtorek tego roku szkolnego spotkaliśmy się na wieczorze biologów  naszego szkolnego Klubu Młodego Odkrywcy „Eksploratorzy przyrody”.  Uczniowie mieli możliwość wykonania własnych preparatów mikroskopowych  oraz obserwacji drobnych skorupiaków, które hodujemy J. Przeprowadzaliśmy anatomię serca wieprzowego oraz zbadaliśmy enzym wątrobowy – katalazę i jego działanie na przykładzie wątroby indyczej. Podsumowaliśmy projekty badawcze „Oko w oko z rozwielitką” oraz „Badanie wpływu ruchu samochodów przy naszej szkole na jakość powietrza”. Uczestniczyliśmy w spotkaniu on-line z Centrum Nauki Kopernik i czterema innymi klubami z Mazowsza i Śląska. Wieczór ten był pełen wrażeń…

Opiekun Klubu: Dorota Strzyżewska

Zielona szkoła

W maju klasy piąte, już po raz drugi w tym roku szkolnym, wyjechały na Zieloną Szkołę. Tym razem wybraliśmy się na Kaszuby, a nasz hotel położony był nad pięknym jeziorem, po którym mieliśmy okazję odbyć rejs statkiem. Udaliśmy się na wycieczkę do Malborka, gdzie zwiedzaliśmy zakamarki zamku. W Szymbarku natomiast Odwrócony Dom sprawił, że nasz błędnik zwariował, a najdłuższa deska świata zrobiła na nas ogromne wrażenie. Animatorzy zapewnili nam mnóstwo rozrywki, była bitwa na łuki, nauka jazdy na Segwayu czy walka w dmuchanych kulach. Bawiliśmy się świetnie, aż żal było wracać. Z utęsknieniem czekamy na kolejny taki wyjazd.

LAUREACI KONKURSU HISTORYCZNEGO

Antoni Kalinowski z klasy 7c oraz Stanisław Kaczyński z klasy 8c zostali laureatami Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego “Losy Żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683. Od Obertyna do Wiednia”.

Serdecznie gratuluję Młodym Historykom!
Kaja Ruszkowska

Czerwiec w Klubie klas 4-8

Ostatni miesiąc roku szkolnego zdominowały aktywności na świeżym powietrzu. Z okazji Dnia Dziecka w kąciku kulinarnym przygotowaliśmy orzeźwiającą lemoniadę arbuzowo-miętową. Uczymy się generować jak najmniej odpadów, dlatego zgodnie z zasadą zero waste zasadziliśmy miętę, która została nam po zajęciach. W ramach współpracy z młodszą świetlicą przygotowaliśmy dla młodszych kolegów przedstawienie teatrzyku cieni Legenda o Bazyliszku. Z prostych składników, dostępnych w szkole, takich jak mydło, woda czy cukier, zrobiliśmy bąbelkowe eksperymenty. To był aktywny i wesoły rok szkolny w Klubie klas 4-8.

Życzymy udanych wakacji!

Czytaj więcej

WYJAZD EDUKACYJNY KLAS 8 SP – OD WOJNY DO SOLIDARNOŚCI (13-15 CZERWCA)

„Czy wiecie, czym był komunizm?”, „A może słyszeliście o Lechu Wałęsie?” – tak nieśmiało próbowała zagaić rozmowę z uczniami klas 8. Szkoły Marzeń jedna z przewodniczek podczas tegorocznego wyjazdu edukacyjnego do Gdańska. Nasi uczniowie oczywiście byli przygotowani do odpowiedzi na o wiele trudniejsze pytania, gdyż wyjazd ten stanowił podsumowanie całego roku nauki historii – od II wojny światowej aż po upadek komunizmu. Uczestnicy wyjazdu – oprócz utrwalenia i poszerzenia swej wiedzy – mieli okazję na nowo PRZEŻYĆ najnowszą historię Polski. Wielkie wrażenie – jak zwykle – wywarła wizyta w byłym obozie koncentracyjnym Stutthof, a także – w monumentalnym Muzeum II Wojny Światowej (uczniowie byli zresztą proszeni o własne recenzje tej budzącej spory wystawy). Potem zostały jeszcze przywołane dwa „polskie miesiące” – Grudzień 1970 r. w Gdyni oraz Sierpień 1980 r. w Gdańsku. Wśród pokazów filmowych, wizyt w Stoczni Gdańskiej i Europejskim Centrum Solidarności nie zabrakło też naturalnie czasu na chwilę relaksu, czyli wieczorny spacer po plaży i kolację nad morzem. Miał to być wyjazd poświęcony dziejom Gdańska – od wojny do Solidarności. O ile na początku niektórzy obawiali się może, że wyjazd przybierze postać wojny pomiędzy żądnymi rozrywek ósmoklasistami a nastawionym na edukację ciałem pedagogicznym, dość szybko okazało się, że przy naszym okrągłym stole udało się wypracować zdrowy kompromis. Gdy na zakończenie wyjazdu pozowaliśmy do wspólnego zdjęcia na tle bramy Stoczni, układając palce w gest zwycięstwa – w naszej grupie dominowała już wyraźnie wzajemna solidarność. Zapraszamy absolwentów szkoły podstawowej na kolejne tak udane wyjazdy edukacyjne w naszym liceum!

Zielona Szkoła klasy 7 – „Spotkanie z Harnasiem”

W dniach 23-27 maja klasy 7 uczestniczyły w Zielonej Szkole na Podhalu. Mieszkaliśmy w eleganckim Ośrodku Wypoczynkowym „Borowy” urządzonym w tradycyjnym góralskim stylu. Harmonogram był napięty – pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Kraków, poznając najciekawsze zakątki miasta wraz z jego historią. Kolejny dzień to całodniowa wyprawa nad Morskie Oko (fotorelacja pod linkiem). Trzeciego dnia zdobywaliśmy szczyt Gubałówki, odwiedziliśmy kościół i cmentarz na Pęksowym Brzysku, Wielką i Małą Krokiew oraz Muzeum Oscypka. Czwarty dzień to wycieczka piesza do Doliny Strążyskiej do wodospadu Siklawica oraz relaks i zakupy na Krupówkach. Te pięć dni minęło nam bardzo szybko, czekamy na kolejny wyjazd za rok J.

FOTORELACJA

Dolina Strążyska:

Morskie Oko:

Gubałówka Skocznia Muzeum Oscypka

Kwiecień-Maj w Klubie Klas 4-8

Coraz cieplejsze dni pozwoliły nam spędzić większość świetlicowych popołudni na świeżym powietrzu. Graliśmy w gry planszowe, piłkę nożną i badmintona, bawiliśmy się w obserwatorów wiosennych owadów, a w piasku szukaliśmy ochłodzenia, kiedy temperatura dawała się we znaki. Podczas zabaw w sali powróciliśmy do układania znanych i lubianych prasowanek z kolorowych koralików. W kąciku kulinarnym upichciliśmy pastę jajeczną, którą podaliśmy z samodzielnie ukręconym majonezem i szczypiorkiem.

Zielona szkoła klas IV

Uczniowie klas IV mieli okazję podziwiać malownicze krajobrazy miejscowości położonych w północnej Polsce, na Kaszubach.

Przez cały pobyt aktywnie spędzali czas na świeżym powietrzu uczestnicząc w zajęciach i konkursach przygotowanych przez animatorów. Nie zabrakło też lekcji historii przeprowadzonej    w największym zamku krzyżackim na świecie – w  Malborku i lekcji kulturowej w pełnym atrakcji Szymbarku.

Nie ominął nas również rejs statkiem po jeziorze Wdzydzkim, które nazywane jest ,,kaszubskim morzem”.