Erasmus + 2018-20

Regulamin rekrutacji

Formularz zgłoszeniowy

Projektu  Erasmus+ We In Europe, Europe in us- REGULAMIN KONKURSU NA LOGO


W marcu 2020 roku odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu „We in Europe, Europe in us”. Szkoła Marzeń gościła uczniów i nauczycieli z niemieckiej szkoły w Oberhausen.
Tym razem zastanawialiśmy się nad przyszłością Europy jako wspólnoty. Jakie wartości są obecnie najważniejsze dla Europejczyków? Które postaci świata nauki i kultury stanowią wzór do naśladowania? W którą stronę podąża Europa i jaki wpływ mają na to młodzi Europejczycy? Jak wyobrażamy sobie nasz kontynent w przyszłości?

Inspiracją do poszukiwań odpowiedzi stały się zadania, przed którymi stanęli nasi uczniowie oraz ich goście. To był niezwykle pracowity czas! Wcielając się w role dziennikarzy z przyszłości, uczniowie stworzyli nagranie radiowe z 2030 obrazujące sytuację Europy w przyszłości. Utworzyli także wyjątkowe Hall of Fame, czyli listę współcześnie żyjących Europejczyków, których działalność na rzecz równości w społeczeństwie oraz ochrony środowiska stanowi o pielęgnowaniu najważniejszych dla młodzieży wartości. Niezwykle interesujące okazały się zajęcia w Narodowym Banku Polskim, gdzie uczestnicy uczyli się o tym jak powstaje pieniądz, i jaka jest jego rola. Było to ważne spotkanie, ponieważ kolejnym wyzwaniem stało się  zaprojektowanie banknotu euro, który mógłby w przyszłości stanowić walutę w Polsce. Pomysły naszych projektantów zaskoczyły nas wszystkich!
Obserwacja Warszawy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki, spacer po Starym Mieście, wizyta w NBP, projektowanie futurystycznych obiektów za pomocą drukarki 3D w Centralnym Domu Technologii, projekcja filmu w planetarium w Centrum Kopernik – to już tylko wspomnienia o tym wyjątkowym tygodniu spędzonym razem z naszymi kolegami i koleżankami z Niemiec.
Podsumowaniem spotkania była jednak wizyta w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Warszawie. Rozmawialiśmy o historii języków europejskich, ich korzeniach i roli w kształtowaniu kultury. Sporo czasu poświęciliśmy także na poszukiwaniu cech wspólnych naszych języków, elementów, które nas łączą, i które mogą stanowić o wspólnocie języków Europy. W przyszłości bowiem chcemy szukać tego, co nas spaja i umacnia, a nie tego, co dzieli.

Kaja Ruszkowska, koordynator projektu


Paryż

W dniach 7-11 października 2019 r. odbyło się kolejne spotkanie w ramach realizacji projektu pt: „We in Europe, Europe in us”. Gościliśmy w mieście miłości i sztuki, czyli Paryżu!
Nic dziwnego, że to miasto jak magnes przyciąga turystów z całej Europy. W czasie tygodniowego pobytu obcowaliśmy z Paryżem współczesnym, który stanowi tajemnicze i zagadkowe miejsce kontrastów, w którym kultury mieszają się ze sobą przypominając o niezwykłej historii spoglądającej na przechodniów zza niemal każdego rogu uroczych ulic miasta.
W ciągu zaledwie kilku dni m.in.:
– wdrapaliśmy się na Żelazną Damę, czyli upamiętniającą rewolucję francuską słynną wieżę Eiffla,
– podziwialiśmy katedrę Notre Dame płynąc rejsem wodami Sekwany,
– odwiedziliśmy słynny plac, na którym pożegnali się z życiem król Ludwik XVI i Maria Antonina oraz miejsce, gdzie dawniej stała Bastylia,
– przyjrzeliśmy się Panteonowi, w którym spoczywają m. in. Maria Skłodowska-Curie, Wolter, Alexander Dumas, Jan Jakub Rosseau i wielu innych znakomitych przedstawicieli nauki, sztuki i literatury,
– wykonaliśmy dziesiątki zdjęć na tle Luwru oraz wzgórza Montmartre
– zupełnie przypadkiem odkryliśmy miejsce, w którym spoczywa serce króla z dynastii Wazów, Jana Kazimierza.

Tematem spotkania była teraźniejszość Europy. Czy stary kontynent przeżywa obecnie kryzys? Kim są obecni obywatele Europy? Jakie są ich wspólne wartości? Na te i inne pytania starała się odpowiedzieć nasza młodzież.
Kolejne spotkanie odbędzie się  już w marcu 2020 roku w Piasecznie.

Kaja Ruszkowska
Koordynator projektu

 


Erasmus+ w polskiej szkole

W pierwszym tygodniu kwietnia odbyło się spotkanie uczniów i nauczycieli z Francji, Niemiec i Polski, biorących udział w realizacji projektu „We in Europe, Europe in us”. Gospodarzem była Prywatna Szkoła Podstawowa nr 72 „Szkoła Marzeń” w Piasecznie (Polska). Była to pierwsza wizyta z udziałem uczniów (wcześniej, w listopadzie 2018 r. w szkole niemieckiej odbyło się spotkanie organizacyjne nauczycieli).

Młodzież oraz nauczyciele podczas pobytu w Polsce zastanawiali się nad wspólną europejską przeszłością: tym, co nas łączy, ale również tym, co może nas dzielić, czyli stereotypami dotyczącymi naszych krajów.  Poświęcone temu zostały 3 działania projektowe:

1. Famous people in fiction and reality.

2. The world around us.

3. Personal experience.

Poza pracą nad projektem w szkole, uczniowie i nauczyciele poznali historię Warszawy, zwiedzając stolicę Polski z anglojęzycznym przewodnikiem zabytkowym autobusem z roku 1974 (tak zwany ogórek) oraz spacerując po Starym Mieście. Z kolei w Muzeum „Polin” uczestnicy projektu zapoznali się z dziejami polskich Żydów.

Nadmiar energii zaś młodzież mogła zużyć na lekcjach tańców, w trakcie których uczniowie z Francji, Niemiec i Polski opanowali niełatwe kroki m. in. poloneza i „belgijki”.

Produktami finalnymi tego spotkania projektowego są m. in. filmy oraz  plakaty. Wartością dodaną zaś, której nie da się przecenić, są zawarte przyjaźnie pomiędzy uczniami i nauczycielami.

Kolejne spotkanie odbędzie w Paryżu w październiku 2019 r.

 

Kazimierz Stankiewicz

Koordynator projektu


 

Konkurs na logo projektu rozstrzygnięty!

Podczas spotkania projektowego w Polsce rozstrzygnięto konkurs na logo naszego projektu. Rywalizacja była bardzo zacięta, bowiem projekt autorstwa Juli Zapały z polskiej szkoły wygrał zaledwie 0,5 punktu z konkurencyjnym logiem niemieckim.

Oto zwycięska praca:

erasmus

Teraz oficjalne logo będzie się znajdowało na wszystkich dokumentach, materiałach promocyjnych oraz stronie internetowej projektu.

Kazimierz Stankiewicz