klasy 0-3

Mały Samorząd Uczniowski

Mały Samorząd Uczniowski 

Samorząd Uczniowski jest jedną z organizacji, która wpływa na życie szkoły oraz jej wizerunek.
Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III powinno zajmować istotne miejsce w pracy każdej szkoły. Poprzez jej tworzenie rozwijamy postawę, wiedzę i umiejętności pozwalające kierować ludźmi w sposób demokratyczny.
Uczymy odpowiedzialności za rozwój wspólnoty, aktywności, pozwalającej świadomie kształtować otoczenie, a także umiejętności współpracy i szukania porozumienia w zespole, szacunku dla odmienności przekonań, otwartości, pozyskiwania sojuszników do wszelkiego rodzaju działań.
Uświadamiamy dzieciom, iż nie jesteśmy sami, funkcjonujemy w społeczności klasy, szkoły, miasta, państwa.

Samorząd Uczniowski realizuje także zadania zawarte w planie wychowawczym i profilaktycznym szkoły. Szczególnie zwraca uwagę na:

  • Znajomość przez dzieci swoich praw i obowiązków
  • Kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania
  • Dbałość o mienie szkolne i bezpieczeństwo w szkole
  • Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w salach lekcyjnych, na korytarzach, na terenie szkoły i poza nią
  • Tworzenie warunków do rozwoju samodzielności i samorządności uczniów po przez wyrabianie poczucia odpowiedzialności za podjęte samodzielnie zadania
  • Tworzenie warunków indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych
  • Tworzenie silnej więzi między wszystkimi uczniami
  • Podtrzymywanie tradycji

Cel główny:

  • Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III.

Cele szczegółowe:

  • Reprezentowanie ogółu uczniów klas I-III Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 72 „Szkoły Marzeń”
  • Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym
  • Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej
  • Wczesne przygotowanie uczniów szkoły do udziału w pracach samorządu uczniowskiego
  • Uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią
  • Wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji
  • Zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych (Konwencja Praw Dziecka)
  • Kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole
  • Realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną i ekologiczną

Opiekun Małego Samorządu

Sylwia Przyborowska

Agnieszka Czernikowska

Plan pracy MSU w roku szkolnym 2020/21

Regulamin MSU